Wednesday, January 29, 2014

sijil Halal shaklee

“Menuntut (mencari) yang HALAL adalah wajib ke atas setiap orang Islam”.
(Riwayat Imam ad-Dailami dalam Musnad al-Firdaus dari Anas r.a.. Menurut Imam as-Suyuti, hadis ini darjatnya hasan. Lihat; al-Jami’ as-Saghier, hadis no. 5270).



sijil halal terbaru untuk tahun 2014... sijil ini sah sehingga 31 December 2014 dan akan diperbaharui setiap tahun. Alhamdulillah shaklee masih diperakui halal..




"eehhh tapi product shaklee xde pon cop halal jakim.. betul ke halal nie" 

sayang-sayang ku semua, JAKIM sendri ada memberi  pengiktirafan kepada badan-badan islam diluar negara untuk mengeluarkan sijil halal untuk product yg dihasilkan di luar negara. Product shaklee adalah product yang dihasilkan di luar negara iaitu dari United State of Americe (USA). Setiap negara ada badan Islan yang sendiri untuk mengeluarkan sijil halal. Product shaklee telah diiktiraf halal oleh Islamic Service of America (ISA), ISA adalah salah satu badan islam yang diiktiraf oleh jakim untuk mengeluarkan sijil halal. bole rujuk portal rasmi halal malaysia untuk lebih infomasi. (SINI)





يَآ اَيُّهَا النَّاسُ كُلُوْا مِمَّا فِي الْاَرْضِ حَلَلاً طَيِّبًا وَ لاَ تَتَّبِعُوْا خُطُوَاتِ الشَّيْطَنِ اِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِيْنٌ ـ البقرة
Artinya: "Hai sekalian manusia, makanlah yang halal lagi baik dari apa yang terdapat di bumi, dan janganlah kamu mengikuti langkah-langkah syaitan, karena sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu." (Q.S. al-Baqarah: 168).



semoga sedikit info ini dapat menjawab kemusykilan kawan-kawan diluar sana. Jika ada sebarang kemusykilan dan pertanyaan tentang product ini bole segara hubungi saya.. ^_^
shaklee independent distributor
ID 907610
013-2530069
mawardah85@gmail.com

No comments:

Post a Comment